Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Legitimizace vybraných relaxačních metod v rámci tanečně-pohybového kurzu u dětí mladšího školního věku
PAJTLOVÁ, Caroline
Cílem výzkumné bakalářské práce je ověřit účinnost vybraných relaxačních metod na psychosociální prostředí u dětí mladšího školního věku, a na základě těchto zjištění diskutovat legitimitu vybraných relaxačních metod v rámci tanečně-pohybového kurzu dětí mladšího školního věku. V teoretické části jsou uvedeny poznatky z vývojové psychologie z oblasti psychického a emočního vývoje dětí. Dále teoretická část mapuje současné vědění o tanečně-pohybové výchově a vymezuje jednotlivé vybrané relaxační metody, které byly realizovány v rámci výzkumného šetření s dětmi mladšího školního věku. V empirické části jsou uvedeny výsledky výzkumu pomocí kvantitativního dvoufázového dotazníkového šetření a techniky kvalitativního zúčastněného pozorování dětí mladšího školního věku ve třech zájmových útvarech tanečního, pohybového a gymnastického zaměření.
Fyzioterapie u pacientů s vertebrogenními obtížemi v oblasti krční páteře a role psychosomatiky
Hrbková, Lucie ; Konopáčová, Eva (vedoucí práce) ; Cmuntová, Kateřina (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení autora: Lucie Hrbková Vedoucí práce: Ing. Eva Konopáčová Oponent práce: Název bakalářské práce: Fyzioterapie u pacientů s vertebrogenními obtížemi v oblasti krční páteře a role psychosomatiky Abstrakt: Tématem bakalářské práce je Fyzioterapie u pacientů s vertebrogenními obtížemi v oblasti krční páteře a role psychosomatiky. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část bakalářské práce se věnuje problematice psychosomatiky a její souvislosti s vertebrogenním algickým syndromem, především v oblasti krční páteře. Popisuje terapeutický přístup k bolestem zad, dále pak souvislost psychiky s bolestí zad u pacientů, u kterých nebyl nalezen strukturální či funkční zdroj obtíží. Další části práce se zabývají etiologií a patogenezí vertebrogenních onemocnění, je zde shrnut anatomický popis páteře se zaměřením na krční páteř a jsou zde uvedeny možnosti fyzioterapeutické intervence u psychosomatických pacientů. Praktická část obsahuje jednu kazuistiku pacientky, která trpí vertebrogenními obtížemi v oblasti krční páteře. Další částí je metodologie práce, která zahrnuje cíl a základní předpoklad práce, literární rešerši, kritéria pro výběr pacientů, vstupní klinické vyšetření a postup cvičební jednotky. Cílem práce je shrnout a rozvést danou problematiku a...
Kvalitativní výzkum metod užívaných k uvolnění úzkostného dítěte učitelkami v mateřské škole.
FOJTÍKOVÁ, Kristýna
Hlavním cílem této práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají ke zklidnění a uvolnění úzkostných dětí. V teoretické části jsem se věnovala základním psychologickým tématům, které tvoří základnu pro pochopení problematiky vzniku, projevů a důsledků úzkosti u dítěte předškolního věku. Součástí je i popis výchovných rodičovských postojů, které se mohou na vzniku či prohloubení úzkostnosti dítěte podílet. V závěru teoretické části je stručný exkurs týkající se významu pohádek, především z pohledu psychoanalýzy. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody výzkumu: zakotvenou teorii, zúčastněné pozorování, polostrukturovaný rozhovor a způsoby jeho kódování. Ve výzkumné části jsem analýzy rozhovorů rozvedla v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod a přístupů učitelek, kterými se snaží dosáhnout pozitivní změny v prožívání úzkostného dítěte. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod, které učitelky používají ke zklidnění a uvolnění dětí v mateřské škole. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která se týkají jak obecných, tak specifických metod, jež úzkostnému dítěti mohou pomoci vyrovnat se s úzkostí a přispěji k jeho osobnímu rozvoji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.